Як упоратися з аудіюванням на ЗНО-2019 з англійської мови
Розділ аудіювання в ЗНО з англійської – нововведення 2018 року, і минулорічні абітурієнти зустріли його без особливого ентузіазму. Було чимало дорікань щодо якості та гучності записів, а також акцентів дикторів. Проте в УЦОЯО не відмовилися від цього розділу, отож майбутнім абітурієнтам слід готуватися до нього також.
Чого чекати від цього розділу, які там завдання, на що слід звертати увагу і, головне, як найефективніше готуватися до іспиту? Відповіді на ці питання підготували викладачі Першого Кембриджського освітнього центру, Мар’яна Кучеренко та Олена Українська. Пропонуємо вам їхній детальний розбір цих завдань.
Загальна інформація
З усього часу, що відведений на ЗНО з англійської, 30 хвилин присвячені саме аудіюванню. Воно поділяється на три завдання різних рівнів складності, від найпростіших (Elementary) до найскладніших (Upper-Intermediate).
Загалом у розділі 16 питань, для яких аудіо програватиметься двічі. Це можна використовувати на свою користь, слухаючи та обираючи відповідь під час першого прослуховування (можна навіть занотувати окремі слова спікера навпроти обраної відповіді) та перевіряючи себе під час другого.
Особливо уважно читайте інструкцію. В умові чітко вказується, що саме потрібно зробити: відповісти на питання чи обрати правильне слово/вираз/малюнок. Дуже часто випускники помиляються саме через свою неуважність.
Слід також враховувати, що під час іспиту абітурієнтові можуть траплятися 3–5% незнайомих слів. Але їх не слід лякатися, адже зазвичай вони не впливають на розуміння тексту, а про їхнє значення можна здогадатися за контекстом.
Й останнє: під час вступних інструкцій інструктор має запропонувати абітурієнтам прослухати фрагмент аудіозапису для перевірки. Якщо в учасника ЗНО є зауваження щодо якості або гучності, саме на цьому етапі потрібно повідомити про це. Тоді інструктор зобов’язаний вжити передбачені протоколом заходи, щоб виправити ситуацію. Жалітися на все це вже під час випробування або після нього – запізно.
Перше завдання
Перша частина аудіювання складається із 6 питань. Перші три з них вимагають обрати малюнок, який передає те, про що розповідав спікер. Такі завдання мають перевіряти, наскільки студент вміє розуміти почуте, тож головне тут – навчитися проводити паралелі між різними формулюваннями одного й того ж. Така ж навичка знадобиться і для наступних трьох питань.
Підводним камінням таких завдань може бути наявність формулювань, що відволікатимуть, або згадування всіх трьох зображених предметів. Тому слід звертати особливу увагу на ключові слова питання.
Для прикладу, послухаємо аудіо й дамо відповідь на питання: