сторінка вчителя-логопеда
Вас вітає вчитель-логопед
Валентина Іванівна Ляхова
Графік роботи вчителя – логопеда
Дні тижня | Інтервал робочого часу | Кількість годин | Види роботи |
Понеділок | 08:30- 12:30 | 4 | Фронтальні заняття,Індивідуальна робота |
Вівторок | 08:30- 12:30 | 4 | Фронтальні заняття,Індивідуальна робота |
Середа | 08:30- 12:30 | 4 | Фронтальні заняття,Індивідуальна робота |
Четвер | 11:00- 15:00 | 4 | Консультаційна діяльність,Індивідуальна робота |
П'ятниця | 08:30- 12:30 | 4 | Підгрупова та індивідуальна робота з дітьми |
Консультаційна робота з батьками: четвер 12:00- 15:00
Головним завданням діяльності вчителя-логопеда є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з вихованцями які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
ОСНОВНІ СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
- Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення).
- Складнання індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи з кожною дитиною
- Визначення доцільних форм взаємодії з дтитиною, видів корекційно-розвивальної роботи.
- Корекційна робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення.
- Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до активної практичної співпраці.
- Співпраця із практичним психологом, вихователем щодо корегування педагогічного , корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення.
- Аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення документації та складання звітів.
- Участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
- Пропаганда логопедичних знань, взаємодія з громадськістю.
ЗМІСТ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЮЧОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
- виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів;
- готовить артикуляційний уклад до постановки звуків;
- визначає послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень;
- працює над розвитком правильного мовного дихання дітей;
- відбиває артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;
- ставить звук (різними прийомами та методами);
- закріплює поставлений звук у складах;
- автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв'язній мові;
- проводить диференціацію звуків;
- відпрацьовує граматичні форми.
ФОРМИ РОБОТИ
- Фронтальні логопедичні заняття.
- Підгрупові логопедичні заняття.
- Індивідуальні логопедичні заняття.
Таблиця засвоєння дітьми звуків мови
Дитина росте та розвивається. Відповідно відбувається розвиток її мовлення. Основними структурними компонентами мовлення є: звуковий склад, словник та граматична будова. Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності. Одні діти у віці 4-5 років вже чітко вимовляють усі звуки нашої мови, а в інших відмічається порушення вимови більшості звуків. Пропонуємо Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.
ВІК ДИТИНИ | ЗВУКИ МОВИ |
Від 1 до 2 років | А, О, Е, М, П, Б |
Від 2 до 3 років | У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й |
Від 3 до 4 років | С, З, Ц |
Від 4 до 5 років | Ш, Ж, Ч, Щ |
Від 5 до 6 років | Л, Р |